woensdag 12 april 2017

op naaiweekend...

Vorig weekend trokken we met de Naaitclub op weekend naar Assebroek... het werd een zalig weekend vol vriendschap, naaien, tetteren, ons laten verwennen in het restaurant,... het was genieten...
Omdat foto's veel beter kunnen omschrijven hoe het was, niet teveel tekst in deze post maar keiveel fotospam ;-)



 Ik speelde taxi en met de helft van het gezelschap (5 dames) propten we mijn auto vol... dit was toen enkel het mijne er al in zat :-P



Hotel Roodhof - Assebroek

Mijn lieve Naaitclubvriendinnen

Ik deelde de kamer met collega-blogster Johanna en dit waren onze leuke buren.







 Mijn grote project voor het weekend waren twee jasjes in softshell voor mijn monstertjes. Ik zag het voorbeeldjasje op het stoffenspektakel hangen en was meteen verkocht. Het patroon kocht ik aan hetzelfde kraam en is er eentje van Abracadabra: jack 143. Als je het patroontje ziet, zou je dit nooit kopen. Het lijkt een oversized jasje dat mijn moeder voor mij maakte in de jaren '80... maar als het af is, is het gewoon een leuk regenjasje met toffe zakken én een kap. Ideaal voor het tussenseizoen en om te voet mee naar school te gaan als het regent.



 De kids waren door het dolle heen toen ik ze hen zondag liet passen... de kappen leken op weekend niet afro-proof maar dat was gelukkig maar schijn. Ze passen over hun krullenbolletjes en zijn dus goedgekeurd...






De jasjes waren sneller klaar dan verwacht dus had ik ook nog tijd voor wat andere projecten:

grootste deel van mijn collectie, een rok voor Mina staat er niet op

patroon: Billie (Zonen 09)
stof: paneel stoffenspektakel























Twinning <3
t-shirt: Billie (Zonen 09)
jurk: Sienna Dress (La Maison Victor, editie 1/2017)




De prachtige open rug met linten gestrikt


en als laatste begon ik ook nog aan een maxi-rok voor Mina... die kon ik net niet afwerken dus dat deed ik thuis nog en Mina was meteen fan, net als mama :-)

patroon: Picha rok (La Maison Victor, editie 2/2017)
stof: Modecoupon 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten