maandag 15 januari 2018

Elias' tekening werd trui op maat dankzij Bobbinhood

"Mamaaaaa, ik heb een tekening gemaakt"
"Ah mooi"
"Ik zou dat eigenlijk op een trui willen hebben... kan jij dat maken?"
"Tuurlijk jongen!"

Vandaag haalde ik dus eindelijk mijn Bobbinhood-kit uit de doos die ik al maanden liggen heb en ging aan de slag. Ik kocht vorige week dan toch maar een metertje Grill van SeeYou@Six (daar gaat mijn stof kopen voor januari :-P ) met bijpassende boordstof dus dat kwam goed uit...
Elias' tekening was natuurlijk niet volledig geschikt voor een zeefdruk dus ik moest sommige lijntjes breder maken, lijntjes weglaten en bruggetjes maken om eilandjes te voorkomen... maar ik genoot ervan zijn vraag te kunnen uitvoeren. Na een klein uurtje werk kon mijn lap stof drogen. Eenmaal droog werd de print gefixeerd en mijn Billie-patroon in raglan-versie (mijn favoriet voor hem) bovengehaald. tegen dat hij van school kwam hing zijn nieuwe trui te blinken en toen hij thuiskwam riep hij "Wauw, mijn trui met mijn mannekes! Coool mama!"

Daarvoor doe je het toch he <3

Elias'tekening en de stencil die ik ervan maakte

Aan het zeefdrukken

de lap stof kan drogen
Stof: SeeYou@Six grill + boordstof
Patroon: Billie met raglanmouwen, in de smalle versie


 Van een 6-jarige deftige foto's maken, is moeilijker dan zeefdrukken met Bobbinhood

5 opmerkingen: