vrijdag 13 april 2018

Een pilea die ook zonder groene vingers mooi blijft...

Ik blog eigenlijk bijna nooit over haken, terwijl ik veel meer haak dan naai... mensen die mij op Instagram volgen hebben dat zeker al gezien. Ik haak overal, op de trein, in de speeltuin, tijdens het wachten, 's avonds op de bank... ik ben echt haakverslaafd! Vanaf nu zal ik dan ook geregeld bloggen over mijn grote zonde :-P

Als ik nieuwe dingen op Instagram zie verschijnen kan ik ze dan ook zelden weerstaan :-P Begin deze week zag ik bij haar een gehaakte pilea verschijnen... ik heb hier enkele pilea-scheuten staan die meer en meer op een palmboom beginnen lijken, en deze blijft ook mooi zonder groene vingers, ideaal  voor mij dus. Ik printte het gratis patroontje en nam het gisteren mee naar de Femmadammen
Vanaf nu kan je één keer per maand, tijdens het naaicafé wat we misschien moeten omdopen naar creacafé, gezellig aansluiten met een eigen werkje: haken, breien, borduren, punchen,... het kan allemaal. Het was supergezellig, we tetteren ook wat af tussendoor, en 's avonds had ik gewoon een pilea klaar. Er zijn nog al dames die er verliefd op werden, dus de link naar Het Haakatelier werd in ons ledengroepje al gedeeld en ik verzeker je dat er nog zullen verschijnen.




Het potje vond ik een paar weken geleden in de kringwinkel, samen met nog 2 soortgenoten, en moest ik gewoon redden. Ze waren maar 25 cent per stuk en brachten me terug naar mijn kindertijd... mijn opa, Pepe, die stierf toen ik amper 8 was, had een hele cactusverzameling in zulke potjes. Het was een pracht van een mens die ik jammer genoeg niet goed genoeg heb leren kennen, maar dit is een heel warme herinnering aan hem...

1 opmerking: