zondag 10 januari 2021

Twee trends in één

 Je kan er deze winter niet omheen: de haarband is dé wintertrend van '20-'21. Wie breit kan niet omheen een tweede trend: de Babette wol van Veritas. Tijdens de eerste lockdown breidde zowet elke breister een Babette en velen ontdekten toen zelfs het breien dankzij de Babettte wol en het bijhorende patroon. Een bol Babette kost  € 19,99 en met één bol brei je een Babette (een meer passende versie van de beroemde Bernadette)


Wol: Babette kleur Nude
patroon: haarband taupe van Veritas


De Babette is een heel dankbare wol om te breien en draagt ook heel fijn. Met mijn tweede bol breidde ik een debardeur (nog een trend van deze winter), die verschijnt hier later deze week want ik moet hem nog in elkaar naaien, het meest uitgestelde werkje bij breisters als ik FB-groepen mag geloven.

Ik had nog een restje over en bedacht me dat een haarband hier nog net mee ging lukken. Ik nam dit patroon van de website van Veritas en breidde 2-draads op naald 6 en volgde voor de rest volledig het patroon.

Enkel het in elkaar naaien van de twist is niet zo duidelijk zonder foto's maar ik vond een filmpje waarbij dit heel mooi uitgelegd wordt vanaf minuut 8 dus deel ik dit graag met jullie. Je naait eerst gewoon de lange zijde dicht zoals uitgelegd en vanaf het patroon begint over de twee u's neem je het filmpje erbij :-)

Byebye koude oren!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten