donderdag 14 juli 2016

Ongegeneerd stoefen...

De eerste zondag van juli is bij De tetterende tiretten traditiegetrouw "Stoeferkesdag": een hele dag samen naaien en uiteraard ook tetteren als leuk begin van de vakantie. Dit jaar mocht ik voor de eerste keer deelnemen en dit was weer eens supergeweldig! Starten met een ontbijtje, samen de bekende mandjes (via De Zuster Van) stikken onder leiding van onze eigenste Karla , tijd voor eigen projectjes, op tijd even pauzeren, nog wat aan onze projectjes verdernaaien en 's avonds afsluiten met een gezellig etentje. Klinkt goed, nietwaar?

Ik maakte dus ook een mandje, en er zullen er nog volgen, als het touw in de doe-het-zelf-zaken in de buurt terug voorradig is :P. Ik gebruikte goud en petrolkleurig glittergaren (Gütermann) wat ik bij Droomstoffen kocht. Ik werkte af met een stukje leder en een rivet van bij K-bas. Ik vind het zeer geslaagd, al geldt bij deze eenvoudige DIY toch heel erg het spreekwoord: oefening baart kunst.





Bij K-bas bestelde ik ook het kurkleer wat je al op tal van blogs zag opduiken. Ik was er erg nieuwsgierig naar en bestelde mij 2 hoeveelheden wat neerkomt op een halve meter. Ik maakte "Paulien" uit "Mijn Tas". Een simpel model want dit speciale stofje heeft een simpel ontwerp nodig. Ik combineerde met vilt die ik kocht op het stoffenspektakel. De tashengsels hing ik aan een lederen stukje omdat ik met de Prym-tang niet door het dubbele kurkleer (welke ik ook nog verstevigde met Vlieseline H250) raakte. Het tashengsel is van Prym en kocht ik bij Veritas.
Het simpele model van de tas laat het vilt en kurkleer volledig tot zijn recht komen. Ik ben superblij met deze nieuwe tas!


Ik maakte nog wat kleine projectjes af en had dus een productieve Stoeferkesdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten