vrijdag 1 juli 2016

Over Esther de giraf en Esmeralda de flamingo...


Dit is Esther de giraf! Met haar muntgroene wikkeljuweel aan haar ranke hals verwelkomde ze ons gisteren bij Zahia in Antwerpen. Ik vertelde er hier al over. Gisteren was er late night shopping met voorstelling van de nieuwe collectie "Zahia goes summer"  (van Esmeralda ben ik vergeten een foto te maken maar je ziet ze hier)
Je kon zowel de nieuwe juwelen kopen alsook alle gekende materialen om zelf aan de slag te gaan en je eigen exclusieve juwelen te ontwerpen. Ik combineerde gewoon lekker de twee!

Ik kocht dit fluogele halssnoer in textielgaren... een knaller die meteen in mijn ogen sprong en die een wintertype als ik echt wel kan hebben... het combineert super met zwart-wit en is lekker licht om te dragen bij zomerse temperaturen, en geloof me, die zullen één van de dagen wel eens komen ;-)



Ze hebben ook een hele collectie exclusieve Murano-glaskralen en af en toe hebben ze eens speciallekes, zoals nu: vintage Murano die verrassend strak en eigentijds is... enkel in de winkel in Antwerpen te koop sinds gisteren en een aantal stuks gingen met mij mee. Ik ging er vanavond al mee aan de slag.
Ik combineerde het voor de ketting met lederen koord én met een armband in hoorn. Een wintertype staat normaal niet met goud maar ik deed eens zot en ging voor gouden koord en fournituren. Door de combinatie met het zwart, wit en rood kan het duidelijk wel en ik ben er nu al zeker van dat dit mijn nieuwe favoriete setje wordt.



De hoorn in de hanger gebruikte ik ook al in de oorringen hier en ook in de ketting die ik gisteren aanhad, een combinatie van de hoorn en textielgaren. Wil je deze ketting ook leren maken volg dan zeker eens de workshop "Bohemian Chic" Het resultaat is ideaal voor zwoele zomeravonden...


Maar meer dan rond juwelen draaide het gisteren ook om de unieke Zahia-sfeer. Er werd gepraat, kennis gemaakt, herinneringen opgehaald aan de beginperiode,... dit alles onder het genot van de nodige hapjes en drankjes, en op de achtergrond de ideale live sfeermuziek.
Het grootste deel van de avond spendeerde ik dan ook in het gezelschap van de lieve Zahia-dames, want als je bij Zahia binnenstapt dan ben je niet zomaar een klant, je bent een persoon. Een persoon die deel mag uitmaken van de Zahia-familie. Dit was al zo van in het begin, de tijd nog van Ingeborg en Renate, de twee zussen die Zahia oprichtten en die het die unieke sfeer meegaven... Ann nam de zaak een tijdje geleden over en heeft dit perfect weten te behouden. Gisterenavond was hier het ultieme bewijs van.
Lieve Zahia-dames, bij jullie binnenwandelen voelt als thuiskomen... bedankt voor zoveel gastvrijheid, zoveel inspiratie en tot zeer binnenkort!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten