maandag 29 oktober 2018

Stik Belgique week 5: nog iets voor mezelf

 

De laatste week al van "Stik Belgique". Als je zoiets hebt, waar je mee bezig bent, dan is een maand zo voorbij... Nu de herfst echt wel is begonnen, begin ik te dromen van de winter en van kerst... mijn favoriete periode van het jaar!
Nu het stilaan kouder wordt, werd het ook tijd voor een winterjas voor mezelf. Ik besliste al meteen toen de vorige La Maison Victor uitkwam dat ik de Marit-jas wilde maken, want hoera deze ging ook door in grote maten.

Ik scoorde het perfecte stofje bij Modecoupon net voor het naaiweekend maar het aanhoudende warme weer, hield mij tegen om er ook echt aan te beginnen.
De laatste blogtour van Stik Belgique en het koudere weer waren weer eens de ideale schop onder de kont en dit weekend ging ik aan de slag.

Ik maakte een 52 maar helaas is dat net te nipt op mijn heupen, er volgt dus nog een tweede versie die ik aan de heupen zal verbreden. Maar voor het tussenseizoen is deze jas prima, ik laat mijn jassen toch altijd openhangen zolang het niet echt vriest. Ik zette dus geen knopen aan en maakte geen knoopsgaten want ik ga deze toch niet gebruiken...

Patroon: La Maison Victor editie 5/2018, Marit jas
Stof: Modecoupon (10€/meter)







Flaflinko - Naaisdrovje - The Needle of Choice - WoohooDavina - Blogliesje - Wilmarin Couture - Jongens toch! - Skwadraatlive - Made for Inka - Adiva Style - Noxeema - Miss Pixie - Gezien bij Justine - Mimaloki -Just Delphine - Khadetjes - Plus 2 is 5! - Nathalie's Naaisels - Girls in Uniform

9 opmerkingen:

  1. Tussenseizoenjas zonder knopen omdat je die toch niet gaat gebruiken: Dat is nu eens praktisch denkwerk, zie!
    Ik vind het geslaagd. En die volgende kan je tot in de puntjes afwerken omdat het dan wel gaat vriezen en ze is ineens perfect op maat. Strak plan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben al benieuwd naar je tweede versie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Ik stelde mijn jassen ook wat uit door het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet er eens op letten, de royals knopen ook nooit hun jassen dicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een jas, en dan nog met ruiten!!! Een dikke tien voor moed en zelfopoffering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slim gezien van die knopen! Mooie jas en inderdaad ideaal voor het tussen seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat hij niet helemaal past, want het is wel een heel leuke jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het net dicht gaat, maar anderzijds kan je het als cardigan gebruiken. Benieuwd naar je volgende jas.

    BeantwoordenVerwijderen