maandag 21 januari 2019

Fibremood = curveproof!

Gisteren hadden we een geweldige bijeenkomst van bloggers bij Fibremood (waarover zeker en vast later nog meer) en het herinnerde me eraan dat ik mijn eindejaarskleding, beiden patroontjes van Fibremood, nog niet geblogd had... shame on me!
Het tijdschrift is nieuw, er verschenen reeds twee edities en de derde staat gepland voor midden februari. Het is niet alleen geweldig dat er weer nieuwe patronen op de markt komen, woehoew meer keuze, alhoewel was die to do-lijst nog niet lang genoeg #kijktbedenkelijk...
neenee, hoe meer keuze we hebben, hoe meer we kunnen naaien, combineren, onze goesting vinden, noem maar op.

Ikzelf ben nu wel heel erg blij met Fibremood want bijna alle patronen starten bij een kleine maat 32 en eindigen bij de grootste maat 56 (vanaf editie drie gaan sommige patronen zelfs tot maat 58!). Helaas is het bij Burda zo dat de Plus-editie maar af en toe verschijnt én dat er heel andere patronen instaan dan in de andere maten, klassieker vind ik persoonlijk. Bij La Maison Victor heb je soms pech en gaat maar 1 patroon tot 54 en als je geluk hebt zijn het er 2-3 maar vaak gaan de hipste patronen maar tot 48 en daar val ik helaas buiten.

Fibremood bracht daar verandering in! Alle patronen gaan tot 54-56 met uitzondering van de patronen die voor grote maten echt niet flatterend zijn (ik denk dan bijvoorbeeld aan een getailleerd bloesje, een hoge taillebroek,...) Ze weten daar duidelijk dat curvy dames ook stijlvol en modebewust zijn en dankzij hen kunnen we volop aan de slag met elke editie.

Voor kerst maakte ik de Pina 1: een sobere rechte rok met split maar met de juiste stof krijg je een echte blikvanger. Ik ging voor een zwart-gouden stofje van bij Veritas en daaronder mijn geweldige sneakers (Steve Madden) en ik had een stoere, shiny partyoutfit!



Patroon: Pina van Fibremood editie 2/2018
Stof: Veritas


Voor oud en nieuw ging ik voor de Kamille, eveneens uit editie 2/2018. Toen het magazine binnenkwam wist ik meteen dat ik deze wilde maken voor de feesten, het was enkel zoeken naar het perfecte stofje... dat vond ik bij Modecoupon. De jurk zit op een wip in elkaar en lijkt moeilijker door de "knoop" aan de taille, maar die is goed beschreven, dus ook voor beginnende naaisters is deze te doen.


Patroon: Kamille, Fibremood editie 2/2018
Stof: stretch fluweel, Modecoupon


Ik naaide geen drukknop in het decolleté omdat ik niet graag heb dat iets te hoog sluit, maar ik droeg de jurk een hele avond en moest geregeld, alles goedtrekken. Dat advies staat er dus niet voor niets in en dat zal ik nog aanpassen.
Helaas had ik die avond geen fotograaf te beschikking, toen het nog licht was, het bezoek kwam pas toen het al donker was, en dus nam mijn 7-jarige de foto's... ik knipte ze wat bij en moet zeggen: hij deed dat niet slecht! Hij gaf zelfs instructies: 'Nu zo mama, komaan nog eentje,... " want hij had dat op tv al gezien <3

3 opmerkingen:

  1. Je straalt ermee. Die jurk staat ook nog op het lijstje.
    Groetjes k

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi mooi!! Je staat goed met beide outfits! Heel geslaagde stofkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen