zondag 24 juni 2018

Naaien zonder patroon...

De tricot kokerrokjes van de Hema die zitten zaaaaalig en zitten mij als gegoten! Om de zoveel tijd komen die terug in de collectie maar steeds in effen kleuren of bij uitzondering eens met streepjes...
Nu houd ik wel van een printje ;-) en toen ik een tricot met botanische print zag bij Guy's Naaicentrum (waar ik de eerste keer binnenging om stoppers te kopen voor mijn breinaalden, en mij niet kon bewegen van de stoffen die overal gestapeld liggen) zag ik meteen zo'n rokje voor mij.

Ik legde het rokje op de dubbele stof. Knipte aan de zijnaden 1 cm bij, aan de zoom 4 cm en aan de bovenkant  10 cm (de breedte van mijn elastiek x2 + 1 cm voor het stikken). Stikte het op een halfuurtje in elkaar et voila, mijn garderobe is weer uitgebreid. Zo volgen er nog...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten