woensdag 18 november 2015

Eentje om cadeau te doen...

 Ik zag op Instagram de breihype ontstaan en wilde de breipriemen na lange tijd terug van onder het stof halen. Bij Zeeman vond ik de perfecte wol (Julia, slechts tijdelijk verkrijgbaar en blijkbaar zeer gegeerd) voor een Bernadette-vest dus daar nam ik een deel bollen van mee...



Ik zocht en vond een gratis patroon op Pinterest en ging aan de slag...
Ik breide het hele vest op rondbreinaalden nr.12.  Ik breid op de gewone manier op deze naalden, lukt mij perfect maar blijkbaar moet je dan 'continentaal breien'... Iets wat ik de volgende keer ga proberen. Want je las het goed: deze zal ik cadeau moeten doen... Ik maakte maat l/xl, de grootste maat van dit patroon maar helaas komt dit net niet overeen met mijn 48... Op naar een ander patroon en terug aan de slag :-) 




Groetjes
Noxeema 

6 opmerkingen:

  1. supermooi!!! Ik ben al zo lang op zoek naar zo'n gezellige pull, maar vond nog nergens wat ik zocht :-(. Dus als je echt niet weet aan wie hem cadeau te doen, er is er hier eentje echt wel kandidaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi gemaakt! Ik heb wol liggen om ook een Bernadette te maken maar ik heb er mij ook al 1 gekocht want ik brei niet erg snel en heb nog wat projectjes te doen voor kerst! Ik geef mijn kans door aan een andere kandidaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 'm ook heel mooi! Anders moeten we eens een breiclub maken ;-) Sixten zou het ook wel leuk vinden zo'n trui gemaakt door de mama van zijn kameraadje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig mooi, helaas kan ik niet breien, of denk het toch. Want ooit leerde ik dat jaren geleden in de lagere school!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dat gewoon eens opnieuw probeert, dan kan dat nog goed meevallen ;-)

      Verwijderen