vrijdag 5 januari 2018

Oudjaar in een Winnie-jurk

Toen ik de La Maison Victor mei/juni '17 opende wist ik meteen dat ik voor Mina de Winnie-jurk ging maken... een heerlijk zomers jurkje en die had ze nog nodig.
Helaas legde ik het boekje iets te goed weg en ik kon het niet meer vinden

Vorige maand begon ik aan de opruimingsactie in mijn naaikamer, meer hierover vanaf maandag, en totaal onverwacht stond ik met de verloren editie in mijn handen. Ik legde deze mooi bij de stapel "La Maison Victor" en mijn collectie was weer compleet.

De dag voor oudjaar besefte ik plots dat Mina niets nieuws had om met nieuwjaar te dragen, en met een naaiende moeder kan je dat niet goedpraten. Ik wist meteen dat ik een Winnie ging maken en liet Mina een stofje kiezen uit de bak met katoen. Ze koos voor het prachtige lapje "Vintage Kitten" ,een stofje dat De Melkbrigade ooit ontwierp voor Bambiblauw maar door de grootte van de print werd dat nog even aan de kant gelegd. Nu ze een 116 draagt, kan zo'n grote afbeelding wel.

Toen ze met oudjaar opstond vol adrenaline, want haar Peter Michaël kwam die avond meevieren en ze mocht haar nieuwjaarsbrief dan al opzeggen, was ze dolgelukkig met het resultaat. Het paste perfect, ik maakte een 116 die ik wat verlengde voor mijn lange smalle diva en ze straalde bij het voorlezen... Gelukkig nieuwjaar en onze allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Patroon: Winnie uit La Maison Victor mei/juni '17
Stof: Vintage Kitten van Bambiblauw







Geen opmerkingen:

Een reactie posten