vrijdag 28 september 2018

Naaiweekend deel 1

Vorig weekend gingen we met de Femmadammen voor de eerste keer op naaiweekend... we waren met 15 dames waarvan er slechts weinigen elkaar echt kenden maar we hadden er allemaal veel goesting in dus het beloofde leuk te worden (zondagavond bleek dit een ongelooflijk understatement te zijn!)

Plaats van afspraak was het Verloren Bos in Lokeren. Door de all in-formule konden we naaien, naaien, naaien en op 3 vaste tijdsstippen aan tafel gaan, voetjes onder tafel schuiven en genieten van het lekkere eten...


Locatie: Het Kasteel van het Verloren Bos...

omgeven door een prachtig park

Vrijdagavond kwam iedereen verwachtensvol  toe en om het ijs wat te breken, had ik de locatie wat aangekleed in Femmadammenstijl, er waren zoetigheden voorzien én ik liet webshop De Stoffengalerij langskomen met een heel deel van hun toffe stofjes, met een interessante korting van 20% op alles.


De Stoffengalerij

Wat is er nu leuker voor stofverslaafden dan een naaiweekend te starten met wat voorraad inslaan? Zo zouden we toch niet zonder materiaal vallen...

Voor iedereen was er ook een goodiebag van Huis Nicole (met goodies én kortingsbon), een kortingsbon van Madeline én een coupon van 1m katoen die Modecoupon voor ons voorzag. Bedankt sponsors!




Meteen erna, zo rond een uur of acht, konden we ons dan installeren en vlogen we er meteen in.
Ik knipte al mijn projectjes vooraf, geleerd van een ander naaiweekend, zodat ik geen tijd meer moest besteden aan minder leuke werkjes als patronen tekenen en knippen... ik kon meteen aan de slag met mijn machine.

We stikten nog laat door en ik kon zaterdag al mijn eerste zelfgemaakte outfit aandoen: een Odette en een rok die ik zelf tekende op mijn eigen maat... het maakte het nog zo aangenaam om zaterdag aan de slag te gaan...

Shirt
Patroon: Odette (uit de special XL van La Maison Victor)
Stoffen: Stoffenboetiek Anneke, Moerzeke
Rok
Patroon: zelfgetekend op maat
Stof: sweat in jeanslook, Stoffenboetiek Anneke
Rits: Prym bij Veritas
Morgen dag 2, met nog meer selfish sewing én met bandwerk voor de hiphoppende zoon...


2 opmerkingen:

  1. Oh wauw, ik ga volgende week. Je doet mijn zin alleen maar aanwakkeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een naaiweekend is zaaaaaaaalig!!! Ik heb er enkele nieuwe vriendinnen aan overgehouden <3 Veel plezier volgende week!

      Verwijderen