zaterdag 1 september 2018

Nieuw schooljaar = nieuwe boekentassen

Vorig jaar maakte ik voor Elias deze boekentas maar als snel werd duidelijk dat de boekentas niet echt handig was... ik maakte nog niet zoveel tassen toen en bestelde mijn versteviging online maar ze stuurden mij verkeerde op, weet ik nu. De boekentas kon niet zelfstandig staan en bleek bovendien ook te breed voor een eerste leerjaar. De boekentas bleef van zijn schouders schuiven, niet praktisch als je te voet naar school gaat.

Hij moest dus voor het tweede leerjaar een nieuwe hebben en ik dacht eentje te kopen want die Mix and match nog eens maken, zag ik niet zitten. Daar kroop nogal wat gevloek in ;-)
Maar toen lanceerde Pieke Wieke  haar nieuwe patroon "Big Hawk Schoolbag" en het kriebelde om deze te maken. Elias koos samen met mij de stofjes uit in dezelfde webshop en ik kon beginnen...

Het patroon en de handleiding zijn zeer uitgebreid en duidelijk. Er is duidelijk over nagedacht en het volgt alle logica. Het resultaat is dan ook een zeer professionele boekentas, stevig en degelijk. Deze gaat hopelijk minstens twee jaar meegaan...
Het maken is zoveel leuker dan de M&M, ik heb er echt van genoten in plaats van te moeten vloeken. Het passen was ook veel leuker want de stand van de schouderriemen is centraal op de achterkant waardoor we afscheid kunnen nemen van afglijdende riemen.
Elias was mentaal al helemaal klaar voor het tweede leerjaar, nu mag het maandag worden!

Patroon; BigHawkSchoolbag van Pieke Wieke
stoffen en fournituren: allemaal bij Pieke Wieke




En wat de ene krijgt, dat krijgt ook de andere... voor Mina bestelde ik het patroon "Little Eagle" en ook zij mocht het hoofdstofje kiezen.
Ook dit is een superpatroon en ook hier ben ik grote fan van de riemen die veel beter gepositioneerd staan dan bij het patroon van Liel dat ik in het verleden al maakte voor hun kleuterboekentassen.
Het tasje is meer dan groot genoeg voor een kleuter en staat stevig recht zonder hulp.
Haar ogen fonkelden toen hij klaar was en ook zij start maandag in stijl aan haar laatste jaar in de kleuterschool... slik... kleine kinderen worden groot he! Hopelijk kan mijn moederhart het aan...

Patroon; LittleEagle van Pieke Wieke
stoffen en fournituren: alles Pieke Wieke




1 opmerking:

  1. Leuke boekentassen! Ik gebruikte het buitenstofje van jouw big Eagle voor de binnenkant van mijn kleuterboekentas ;)

    BeantwoordenVerwijderen